绫濑澪

wb:@抄诗 发不出去的都在wb
Comet - YOASOBI

这首太好代劳约了吧我爆哭,贴一下歌词


We, now, see through the night into the quietness

此刻你我正穿梭黑暗间 遁入静默

And drive into the street, moving on with no destination

漫无目的地在街头行驶着

Sitting there to my left, I glance at you

你就坐在我左侧 我不禁望向你

The side of your face, the moon was shining its light

你侧脸的模样 似月光倾洒般皎洁

Just like, searching around within our history

就犹如探寻着你我的过往

Like crawling carefully, combining words together one by one, I was

谨慎的步伐 就像逐字逐词造句

Feeling the overflowing thoughts, all visions leading to

我百感交集 脑海全部幻象都

Memories of time with you

令我回首曾和你相伴的时光

I know, starting from the day, feeling was set, deciding to live by your side

我知道 自从那天我就决意 陪伴在你身旁

Steadily, gradually all my world’s been changing

平缓时日渐进 我全世界全然改变

Just to be stronger than I feel, and covering the weakness deep within

要比当下的自我更为坚毅 遮掩深藏内心的缺点Into my days of pretending

开启佯装的生活

Suddenly when you arrived into my life I saw the look deep in your eyes

而顷刻间 你出现在我的人生中

It taught me all that knowledge I had never knew before

从此我也顿悟 前所未有的道理

When there is something to protect that is the only thing I need

既然有想呵护的 就得拼劲全力

To be stronger now than I could ever be, I found

我发觉自己早就比曾经更勇敢

Moving in, moving in deeper into darkest of days

在最阴暗的时日里前行

We would meet, and soon, together, spending our time

我们将会相逢 很快就能陪伴在彼此身旁

“Luring” in new days to be

曾对崭新未来

Full of all the comfort

舒适生活的渴望

It was full of joy and pleasure

都已被幸福和欢愉占据

For you are the one that was saving my soul all along

因为唯有你将我灵魂救赎

Now I can see

现在我知道

Capturing a little fragment of a light it shined a bit and soon revealed

捕捉的光影碎片 熠熠闪耀 即将会显现

Movement of falling drops of tears just like a shooting star

泪落的瞬间就犹如流星划过天际

From a life of imperfection, it’s pouring out and slowly falling down

从不完美的生活出逃 倾泻而出 缓慢落下

Those beautiful drops of tears

那些明亮的泪珠

Even all the tenderness hiding beneath that body, large and powerful

甚至那躯体蕴含全部的温柔 源源不断的能量

Even in that face resembling pain and sorrow

即便那副面透露出痛苦忧伤

I could see beauty, this, I’ve found

我却仍能觅得深藏的美好

The figure isn’t what it’s all about

不是一副躯壳就能一概而论的

I finally have realized

我最终意识到

Echoing into the night, cold unforgiving sound of gunshot in the air

凄凉难以谅解的枪声回荡在夜晚的空气中

“The fading breath, ‘evoking’ our goodbyes approaching soon”

逐渐气咽声嘶 你我的道别也即将到来

And shining for only an instant a merciless shooting star I see

无情的流星划过天际 绽放片刻的光芒

The wishes made upon it disappeared into the dark

我那时许下的心愿 也遁入黑暗之中

In the palm of my hand I felt it burning out

我能在手心中感知那燃烧的炙热

Color of the gold, a comet of sincere true kindness

那金灿 诚挚友善的彗星

Touching the gorgeous mane, so beautiful

抚摸着那惊艳靓丽的秀发

“Deep in the shadows I held tightly within my hands”

我在阴影深处 将其紧握在手。


评论(2)

热度(51)

  1. 共3人收藏了此音乐
只展示最近三个月数据